Ilmeisesti Suomessakin on säitä pidellyt. Niin myös täällä! Kesä on tullut ja sen huomaa kaikkialla: yöllä täytyy nukkua ikkuna auki, illalla voi olla hihattomissa, torakat juoksee pitkin katuja ja mikä parasta, toimistolla alkoi maanantaina kesäaikataulu. Se tarkoittaa sitä, että ruokatunti jää pois, mutta kotiin eli rannalle pääsee jo puoli neljältä!

Tänään minulla alkaa myös eräänlainen kesäloma – tavallaan. Olen suostunut hoitamaan työkavereiden koiraa sillä aikaa kun he ovat matkoilla maanantaihin asti, ja koiran hoitoon kuuluu asuminen heidän somassa talossaan erään kukkulan laella. Parasta tässä koiranhoitapestissä on se, että talon puutarhassa on kaksi grilliä, toinen kaasulla ja toinen haloilla toimiva. Niinpä aionkin pitää ne höyryämässä aamusta iltaan ja grillata nyt koko sielun kyllyydestä. Pedro tulee viikonlopuksi lukemaan tentteihinsä talon puutarhaan, ja minä leikin koiran kanssa ja hikoilen grillipihdit kädessä siinä vieressä. Rantaankaan ei talosta ole pitkä matka, joten voin käydä koiran kanssa lenkillä vaikka paseolla.

Tänään aloittaa myös kaksi kaverityttöä viikon lomailun Espanjassa. He puolestaan asuvat minun asunnollani, ja työkaverit kehoittivat minua kutsumaan vaikka heidätkin grillailemaan. Niinpä ajattelin pitää lauantaina pienimuotoiset grillijuhlat noille tytöille ja Pedrolle. Ja tietysti Chenille – koiralle!