Aktiiviset lukijat tietävät jo mikä on Telefónica ja miksi siitä niin sydämellisesti aina kirjoitan. Mutta varmuudeksi lyhyt kertaus:

Telefonica on Espanjalainen puhelinyhtiö, jossa mikään ei pelaa. Suljin kiinteän puhelinliittymän noin vuosi sitten, mutta nuo ovelat perkeleet "unohtivat" katkaista suoraveloitussopimuksen. Niinpä olen viimeiset puoli vuotta karhunnut yhtiöltä saataviani, mutta mikään ei tunnu etenevän. Olin jo päässyt siihen pisteeseen, että he lupasivat lähettää postitse shekin saatavista, jotta voin lunastaa rahasumman pankista. Piti vain odottaa Telefonican soittoa niin, että voitaisiin sopia tarkemmin miten / mihin sekki toimitetaan (vaikka heillä on jo osoitetiedot ym. tarpeelliset tiedot). No, viime puhelun jälkeen aikaa kului, ja kului, ja kului, ja kului... Kunnes otin tällä viikolla puhelimen kauniiseen käteeni ja soitin heille uudestaan...

Telefonica: Haloo Telefonikalla, kuinka voin palvella?
Alma: Soitan kysyäkseni, että missä liittymän se-ja-se palautettava summa viipyy (+ selitän asian juurta jaksain).
TF: Joo, näyttää siltä, että rahat on palautettu tilille jo elokuussa.
A: Vaikka sanoin jo viime soitolla, ettei kyseistä tiliä ole enää olemassa? Eli rahoja ei ole voitu palauttaa entiselle suoraveloitustilille.
TF: Hetkinen... (Odottelua taustamusiikin tahtiin.)
TF: Haloo taas. Näyttää siltä, ettei rahoja olekaan palautettu.
A: Niin, sanoitte jo viimeeksi, että voitte lähettää sekin kotiin.
TF: Hetkinen... (Odottelua taustamusiikin tahtiin.)
TF: Haloo taas. Kyllä, palautamme rahat sekkinä kotiin. Mikä on osoite?
A: Annoin sen teille jo kaksi kuukautta sitten, mutta annan sen nyt uudestaan. (Annan osoitteen.)
TF: Kiitos. Olemme teihin yhteydessä viikon sisällä, sekki lähetetään sitten. Oliko muuta?
A: Sanoitte noin jo kaksi kuukautta sitten. Saanko sekin tällä kertaa todella?
TF: Teihin otetaan yhteyttä asian tiimoilta. Oliko muuta?
A: Ei kerrassaan muuta. Jään innolla odottamaan.

Jatkoa seuraa...